Villkor Webshop

KAMADOHOUSE

Takes your BBQ to next level

Försäljningsvillkor

Datum: 2017-04-13 13:49

Försäljningsvillkor

Dessa allmänna villkor gäller för www.kamadohose.se som drivs av Kamadohouse AB (org nr 559015- 3762), nedan kallat Kamadohouse.

Moms

Alla priser anges i svenska kronor inklusive moms. Gällande pris är det som anges när du gör din beställning. Kamadohouse förbehåller sig ändringsrätten vid eventuella prisfel/prisändringar av samtliga artiklar samt fraktkostnader.

Betalning

Hos kamadohouse.se har du möjlighet att betala din order med kontantkort via Stripe, som är ett säkert sätt att betala över internet (Mastercard och Visa), Det går också bra att betala via Swish. 123 535 14 81. Som aktiebolag kan man även ges möjlighet att betala mot faktura. Kontakta oss för mer information ang. fakturering.

Förskottsbetalning till vårt BankGiro kan också användas. Ange ert namn + order nr på betalnings "avin" istället för OCR nr. Vi skickar dina varor så snart pengarna syns på vårt konto. Vi håller de beställda varorna i fyra bankdagar, om betalningen inte kommit in på vårt konto innan dess tas din beställning bort

Alternativt kan kontant betalning vid avhämtning hos Kamadohouse lager ske. Kontakta oss för vägbeskrivning och tid för hämtning.

Leverans

Vi använder DHL för alla leveranser. I normalfallet till DHL servicepoint där beställaren hämtar. Vid stora försändelser kan annat leveranssätt gälla vilket meddelas vid beställningen. Avisering skickas normalt till angivet mobil tel nr eller epost.

Vi skickar ut varor kontinuerligt och i normala fall har du din beställning inom några dagar. I största möjliga mån kommer alla varor du beställt att sampaketeras och levereras tillsammans.

Vid restade varor blir du direkt informerad och vi kommer överens om du vill delleverera eller vänta. Hämta i vårt showroom / lager

Varorna går även bra att hämta på plats efter ök. på Elinedalsvägen 170, Svedala. Du väljer det vid leveranssätt i kassan vid utcheckning.

Orderbekräftelse

Vid köptillfället skickas en bekräftelse via e-post. Därför är det väldigt viktigt att du anger din mailadress vid beställning. I denna bekräftelse finner du även ditt beställningsnr. Om du inte har fått en orderbekräftelse via e-post inom ett dygn kontakta då oss för att förvissa dig om att din order har kommit fram.

Skadat gods

Om varan skadas under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut försändelsen. Om du inte upptäcker detta förrän du kommer hem, meddela oss via e-mail omgående. Ersättning för frakt sker alltid enligt det billigaste fraktalternativet. Om en vara skadas eller kommer bort då Du sänder den tillbaka till oss är Du som kund ansvarig.

Outlöst paket

Om du väljer att inte hämta ut din försändelse från oss och paketet sänds i retur förbehåller vi oss rätten att debitera dig 450 kronor för att täcka frakt, returfrakt och administrativa kostnader.

Öppet köp / Ångerrätt

Du har full rätt att byta till annan produkt, eller ångra ditt köp inom 14 dagar. Kontakta oss alltid först

1/3

via epost innan du returnerar ditt paket för information om hur du går till väga. Ångrar du ett köp och vill returnera en vara får du själv stå för returfrakt. Vi kräver att varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan / varorna sätter vi in hela köpesumman, dvs varans pris plus övriga avgifter inkl utfraktvaruvärdet på ditt konto. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.

Makulering av order

Du kan makulera Din order när som helst innan paketet är skickat från oss. Om Ditt paket är skickat och du ändå vill makulera Din order får Du betala frakten dels till Dig, men också tillbaka till oss. Om Du vill makulera Din order maila ditt ordernummer till info@kamadohouse.se

Reklamationer, serviceärenden och garantier

Vi kontrollerar alla varor innan vi skickar ut dem, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel produkt eller fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart via epost, så att vi kan rätta till felet. Ersättning för frakt sker alltid enligt det billigaste fraktalternativet. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej. Kontakta oss alltid om du önskar returnera en vara. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Vid service- och garantiärenden skall kunden alltid kontakta oss via epost, innan någon vara skickas, på info@kamadohouse.se. Serviceärenden vid eventuella felaktigheter, skador och dylikt som uppstått av någon annan anledning skall betalas av kunden, i enlighet med Konsumentköplagens eller Köp-lagens regler.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, d.v.s. fel som fanns i

produkten vid leverans. Fabrikationsfel skall konstateras av Kamadohouse som erbjuder kunden fri reparation i första hand. Produktgarantin gäller inte då Kamadohouse ej kan hitta något fel på produkten eller då kunden har orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller ej vid handhavandefel, felinställd produkt eller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Kundens faktura eller kvittens gäller som garantibevis.

De flesta av de produkter som säljs på kamadohouse.se, om inte annat anges, är avsedda för hushållsbruk. Om hushållsprodukter används i kommersiell miljö gäller inga garantier.

Vi försöker att återge färger och nyanser på våra produkter så exakt som möjligt men vi kan tyvärr inte garantera att de bilder som visas på webbshoppen uppfattas som precisa i verkligheten.

Sekretess

När du genomför ett köp på kamadohouse.se behöver du ange vissa personuppgifter får att vi ska kunna leverera varan till dig; namn, adress, e-postadress och telefonnummer. Dessa uppgifter använder vi för att kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund, vid garantiärenden samt för försäljningsstatistik. Angiven e-postadress används även för marknadsföring, vilket kan avslutas genom avregistrering. Angivna personuppgifter sparas i vårt system i 10 år.

Enligt föreskrifterna i Personuppgiftslagen (PUL) har du som kund hos oss rätt att få ett registerutdrag med information om vilka personuppgifter vi har registrerat om dig. För få ett sådant utdrag vänligen kontakta oss på info@kamadohouse.se. Kamadohouse lämnar inte ut eller säljer personuppgifter vidare till tredje part.

Force Majeure

Skulle något av följande inträffa befrias Kamadohouse från att fullfölja avtal. Detta gäller vid omständigheter utanför vår kontroll: Strejk, krig, nationellt undantagstillstånd, sabotage,

naturkatastrofer, onormal nedgång i marknaden, åtgärder tagna av nationell regering, om bolaget blivit utsatt för kriminell aktivitet, större olyckshändelser och blockad.

Vi förbehåller oss rätten att inte stå ansvariga vid olycka med produkter sålda av Kamadohouse. Kontakta oss

Du kan när som helst kontakta oss via e-post info@kamadohouse.se

Företagsinformation

Kamadohouse AB info@kamadohouse.se Momsreg-nr/Org-nr SE 559015376201

2/3

Bankgiro: 898-2795 Swish 123 535 14 81 www.kamadohouse.se Godkänd för F-skatt

All försäljning sker med tillämpning av konsumentköplagen (SFS 1990:932) och köplagen (SFS 1990:931) samt distansavtalslagen (200:274) Mer information finns hos Konsumentverket.

KAMADOHOUSE ERBJUDER; PERSONLIG SERVICE, LEVERANS I HELA LANDET OCH TILL DANMARK OCH FINLAND,

UTVALDA KVALITETSPRODUKTER TILL BÄSTA PRIS

Ofyr logga
Kamado Joe Logga
BGE logga
DHL logga